עוד במדור קומ.אקטואליה
להיות שרמוטה בארצנו :

ואתן קוראות לעצמכן שרמוטות? 

היכן הייתי
twitter-icon

פריצת דיסקין

| אביעד קליינברג | 29.04.12 , קומ.אקטואליה
8
אתה כאן // ראשי >> קומ.אקטואליה >> פריצת דיסקין

הרבה מדובר בימים אלה על דברי ראש השב"כ היוצא יובל דיסקין על התאומים נתניהו וברק. דיסקין השמיע את דעתו הלא-כל-כך מחמיאה על כישוריהם של השניים ובעיקר על הזיותיהם המשיחיות: "ככה אתם רואים באמת את שני המשיחים שלנו–זה ממגדלי אקירוב או מפרויקט אסותא והשני מקיסריה? הם באמת משיחים נראים לכם? אני אומר לכם, מקרוב ראיתי אותם, הם לא משיחים שניהם, והם לא אנשים שאני – לפחות ברמה האישית – סומך עליהם שהם יכולים להוביל את מדינת ישראל לתוך אירוע בסדר גודל כזה וגם להוציא אותה".

 

 

מומחים לנימוסים נזפו בדיסקין על סגנון דיבורו הבוטה. לא יפה להזכיר לברק את מגדלי אקירוב ולנתניהו את קיסריה. פוי, למה צריך להזכיר דברים לא יפים כאלה? ומה כל ענין המשיחיות? ממתי חילונים עוסקים במשיחים? אין משיחים בשעת הסעודה.

 

אחרים עסקו בניתוח מהיר של המוטיבציות הפסיכולוגיות של דיסקין: האם הוא יוצא לקמפיין פוליטי? האם הוא אכול מרירות על שלא מונה לראשות המוסד? האם הוא כועס על שלא מועמדו הוא שמונה להחליף אותו?

כל האפשרויות המעניינות הללו על סגנון ועל פסיכולוגיה הועלו בעיקר כדי שלא יהיה צורך להתייחס לטיעון החד והברור שדיסקין השמיע:

 

א. הפצצה של איראן לא תעצור את פרויקט הגרעין שלה. לא בטוח שהיא אפילו תדחה אותו.

 

ב. נתניהו וברק, שדיסקין מיטיב להכירם, שוגים באשליות משיחיות (מילה אחרת למגלומניה) ואין לסמוך עליהם שינהלו את המהלך המורכב ורווי הסיכונים הזה בדרך הראויה.

אפשר להתייחס גם לגופו של הדובר, אבל ראשית יש להתייחס לגוף העניין.

 

 

וישנו משהו נוסף שראוי להתייחס אליו, משהו שדיסקין מבין בו אפילו יותר משהוא מבין באיראן ובמשיחיות, משהו שקצת הלך לאיבוד בוויכוח המגלומני על איראן. מדובר בעניין שהניפוח האינסופי של איראן נועד להעלים—הפלסטינים. לכאורה מדובר בתהליך טבעי. איראן חשובה. הפלסטינים כבר לא. נתניהו וברק פשוט מגיבים לעיקר ולא לטפל. לא בטוח שזה כל כך פשוט ולא בטוח שאין קשר בין ההיסטריה האיראנית לבין הכשרת השרץ השיטתית בהתנחלויות שהממשלה עוסקת בה לאחרונה. הדברים אינם בלתי קשורים. מה אתם עושים עניין מעוד עקיפה של בג"ץ? מה זאת עוד היאחזות—חוקית או בלתי חוקית—בשעה שמשיח א' ומשיח ב' עומדים להכריע את גורלו של העולם ואת גורל העם היהודי? הפלסטינים אינם אלה שאתם אנחנו אמורים לחלוק את חיינו במאות השנים הבאות, אלא מעין ילדים מעצבנים המפריעים להצגה הגדולה. ובכלל מה אתם רוצים מאיתנו, הרי ידוע שאין עם מי לדבר.

 

ידוע? לא לדיסקין: "עזבו את הסיפורים שמוכרים לכם שאבו מאזן לא רוצה לדבר. לא מדברים עם הפלסטינים כי לממשלה הזו אין עניין לדבר עם הפלסטינים…אין לממשלה הזאת עניין לפתור שום דבר עם הפלסטינים ואת זה אני אומר בוודאות."

 

אתם שומעים מה אומר לכם האיש שיודע יותר מכל אחד מאתנו מה הצד השני חושב? הקיפאון הוא אשמתנו. אוי ואבוי! לא! האם ניתן בכלל להעלות על הדעת שבחלוקת העבודה בינינו לבין הערבים אנחנו נהיה הצד האשם? רק שמאלנים שונאי-עצמם מסוגלים לחשוב ככה. ולומר את זה? אולי רק פעילי שלום דנים.

 

וזה עוד לא הכול. האיש שיודע יותר מכולנו על הערבים הרשה לעצמו לומר במפורש את מילת הגימל: "ב10 – 15 השנים האחרונות מדינת ישראל הופכת להיות יותר ויותר גזענית. כל המחקרים מצביעים על כך. זו גזענות כלפי ערבים וכלפי זרים ואנחנו הופכים להיות חברה הרבה יותר כוחנית." שומו שמיים. אוויר. אני צריך אוויר. אנחנו גזענים וכוחנים?—ועוד לשמוע את הדברים מפי האינקוויזיטור הגדול עצמו? הייתכן? עזבו אתכם מהפרסים. איפה כל ציידי השמאלנים כשצריך אותם? ביטחון ישראל הופקד שנים—ובהצלחה יתרה יש לומר—בידי שמאלן קיצוני. הגב, אוי הגב. אני חושב שיש לי פריצת דיסקין.

​​

 

תגובות
4
הוסף תגובה
4 תגובות
  • 1 מצוין, אביעד.
    המצב המוזר בו אנו (ישראלים-יהודים) שרויים הוא שאין איש שדבריו של דיסקין באמת מפתיעים אותו. הדברים ידועים, ואף (כמו שדורון רוזנבלום אוהב לכתוב:) יגעים. כל ישראלי עם שמץ עניין ומושג יודע לזמזם את מערכת הטיעונים וטיעוני הנגד - בעניין איראן, בעניין הכיבוש, בעניין הגזענות - מתוך שינה. אמנם עשית מזה מטעמים, אבל כל מה שדיסקין עשה זה להעניק עוד אישוש (הרי קדמו לו "ראשי מערכת ביטחון" לא מעטים) למה שכולם *כבר יודעים*. אפרופו קלישאות...
    הדדלוק הפוליטי-תרבותי המטמטם שאנחנו תקועים בו, נעוץ בין היתר בשיממון היודע הזה.
    הגב לתגובה
    ידוע ועדיין כואב
    תודה, ניר
  • 2 אוי כואב,
    כאב לי לשמוע אמת כזו,
    אולי באמת עדיף שנתקיף את אירן ונשכח מאמיתות כואבות?
    הגב לתגובה
    פתרונות
    ומה נעשה אחרי הצהרים?
הוסף תגובה